Surse naturale de vitamine care iti vor imbunatati viata sexuala

Afla de ce scade dorinta sexuala odata cu instalarea menopauzei

Afla mai multe

Placerea sexuala depinde deseori de factori fizici, psihologici, culturali si sociali, indiferent ca treceti prin perioada de instalare a menopauzei sau nu.

Unele femei, dupa menopauza, continua sa aiba aceleasi experiente sexuale minunate pe care le-au avut pe parcursul anilor de dinaintea acestei perioade, in timp ce altele descopera ca satisfactia sexuala poate disparea definitiv. Multe dintre problemele pe care femeile le au in ceea ce priveste sexul nu au nimic de-a face cu dorinta lor de a avea o viata sexuala activa si implinita, acestea sunt declansate de simptomele menopauzei, cum ar fi bufeurile si insomniile, care pot duce la manifestarea iritabilitatii.

Declinul nivelului de estrogen din timpul menopauzei determina, astfel, celulele din interiorul vaginului sa produca mai putine secretii lubrifiante, in timp ce tesutul din interiorul vaginului devine mai subtire si are o densitate scazuta. Aceasta inseamna ca orice tip de frecare poate provoca iritatii. Pentru unele femei, acest fapt face actul sexual dureros, daca nu chiar imposibil.

Dar nu avem doar vesti proaste. Cu toate ca majoritatea femeile nu regasesc usor starea de spirit care le conduce spre sex spontan, de multe ori acestea pot resimti excitare dupa o stimulare corespunzatoare. Asadar, partenerii nu ar trebui sa renunte definitiv la viata sexuala dupa si inainte de instalarea menopauzei.

Iata cele mai bune surse naturale de minerale, vitamine si oligoelemente pentru mentinerea organismului in stare optima de functionare si o viata intima de calitate:

Vitamine si minerale pentru functionarea optima a organismului

O viata erotica implinita necesita intretinerea unui nivel adecvat de energie. Vitaminele si mineralele au rolul de a mentine vitalitatea la cote optime. In fructe si legume veti gasi tot ceea ce aveti nevoie pentru intretinerea pasiunii in cuplu.

Mai mult zinc, mai mult sex

Chiar daca zincul este recomandat in special barbatilor, este bine sa stim ca in cazul deficientei acestui mineral, majoritatea enzimelor si hormonilor functioneaza prost pentru ambele sexe. O alta caracterisitica a acestui element este ca zincul este asimilat cel mai bine atunci cand se folosesc exclusiv surse animale.

Cele mai bune astfel de surse sunt fructele de mare (mai ales midiile), diverse tipuri de carne – carnea de porc, de vita, de miel (aceste sortimente au mult mai mult zinc comparativ cu carnea de peste). Alte surse potrivite sunt: alunele, untul de arahide, legumele, ouale.

Mai multa vitamina B3, mai multa placere

Vitamina este de neinlocuit pentru buna functionare a metabolismului. Pe langa transformarea alimentelor in energie, aceasta vitamina amplifica sensibilitatea locala si stimularea sexuala.

Cele mai bune surse de vitamina B3 sunt: pestele (ton si somon), carnea de pui sau curcan, organele de vita, lactatele, sparanghelul, avocado, broccoli, spanac, nuci, cereale integrale, ciuperci, drojdie de bere.

Mai multa vitamina B6, mai mult chef de sex

Vitamina B6 este responsabila pentru regularizarea nivelului acizilor si celorlalte elemente care participa la formarea anumitor hormoni. Consumul alimentelor care contin aceasta vitamina creste apetitul sexual. Asadar includeti in dieta zilnica: ficat, rinichi, fasole, linte, banane si conopida.

Zaharuri cu eliberare lenta, pentru durata

Aceste alimente (pe care sportivii le cunosc si le folosesc pentru a stimula producerea constanta de energie in timpul efortului fizic intens) permit cresterea duratei (din punct de vedere fiziologic) actului sexual. Cele mai bune surse: cerealele integrale, bogate in fibre cum ar fi: paste, orz. Cerealele rafinate determina eliberarea rapida a insulinei in sange ceea ce determina epuizarea rapida dupa un varf de activitate intensa si, mai mult, influenteaza negativ si secretia hormonala.

Ovazul contine L-arginina, un aminoacid care conlucreaza cu oxidul nitric pentru a reduce rigiditatea vaselor de sange. L-arginina este folosita pentru tratarea disfunctiei erectile, deoarece ajuta la relaxarea muschilor din jurul organelor genitale masculine. Cand aceste vase se maresc, atunci si performantele sexuale cresc, iar aceasta proprietate este utila atat in cazul barbatilor, cat si in cazul femeilor.

Ulei de masline pentru fluide

Elementul de baza al regimului mediteranean, uleiul de masline contribuie la fluidizarea sangelui, permitand acestuia sa ajunga mai usor la vasele fine care vascularizeaza organele. O buna vascularizare a organelor genitale este cheia placerii.

Alimente picante

In aceasta categorie sunt incluse condimentele exotice care incalzesc sangele: ghimbir, cuisoare, piper… Acestea actioneaza asupra vaselor sanguine si a fluxului de sange, element-cheie pentru buna functionare sexuala. Mai mult, ardeii iuti cresc nivelul de endorfine si serotonina care ne dau o stare de bine si au capacitatea de a alunga depresia si stresul.

Ciocolata, pentru excitare

Teobromina, flavonoide, feniletilamina… Cacaoa are in compozitia sa substante antidepresive, relaxante, dar si excitante. Insa nu orice fel de ciocolata sau cantitate consumata are un efect afrodisiac garantat. Singura ciocolata pe care ar trebui sa o consumam in scopuri afrodisiace este cea neagra, caci aceasta are in compozitie cea mai mare cantitate de cacao.

Expertii recomanda consumul constant de ciocolata neagra mai multe luni la rand pentru un efect afrodisiac intens si de durata.

Alimentele care ucid amorul

Grasimile „daunatoare“: trans- ori saturate, se gasesc mezeluri sau produse din carne produse industrial, produsele congelate si produsele de patiserie prelucrate pentru larg consum. Acestea afecteaza sanatatea cardiovasculara si sexuala deoarece interfereaza cu secretia hormonala.

Alcoolul este o alta capcana obisnuita, pentru ca, la inceput, nu mai mult de doua pahare de vin pot sa contribuie la dezinhibare si la fluidizarea sangelui, dar, ulterior, pot duce la „pene“ sexuale.